Diyarbakır Arabulucu Avukat

Diyarbakır’da bulunan Birtane hukuk bürosu uzman kadrosu ile müvekkillerinde yardımcı olmaktadır. Birçok alanda profesyonel olarak avukatlarımız hizmet vermektedir. Bu alanlardan biri de arabulucu olmaktadır. Peki arabuluculuk nedir? Tarafları bir araya getiren ve tarafların birbirleri ile anlaşmalarını sağlayan, bu süreç içerisinde de çözüm üretilmesini sağlamak için aralarında iletişimi gerçekleştiren, profesyonel bir şekilde eğitim almış olan tarafsız ve bağımsız üçüncü bir kişi olmaktadır. Diyarbakır Birtane hukuk bürosuna gelerek arabulucu avukatlarımız ile birlikte görüşebilirsiniz. Size her konuda uzman bir şekilde yardımcı olacaklardır. Arabuluculuk süreci içerisinde neler yapmanız gerektiğini ve bu sürecin ne kadar süreceği hakkında bilgi edinerek anlaşma süresini daha aza indirebilirsiniz.

Aile Hukukuna İlişkin Arabuluculuk Sistemi

Arabuluculuk birçok dava içerisinde olduğu gibi aile hukukuna ilişkin olarak da bulunmaktadır. Kadına karşı şiddet içeren davalar hariç bazı uyuşmazlıklar sonucu arabulucuya başvuruda bulunabilir. Bu uyuşmazlıklar ise:

• Velayet davası
  • Boşanma davası
  • Nafaka davası
  • Boşanmada mal paylaşımı
  • Boşanmada maddi ve manevi tazminat
  • Ev eşyalarının paylaşımı olmaktadır.

Hangi Durumlarda Arabulucuya Gidilmez

Her durumda arabulucuya gidilmemektedir. Gidilmemesi gereken bazı durumlar da mevcut olmaktadır. Bu durumlar ise:

• Nüfus kaydının değiştirilmesi veya düzeltilmesi davaları
  • Ceza davaları
  • Boşanma davasında çocukların velayeti
  • İdari yargının yetkisinde bulunan tam yargı davası ve iptal davası
  • Aile içi şiddet bulunan davalar
  • Vergi hukukundan kaynaklı olan uyuşmazlık sonucu davalar
  • İş kazası tespiti

Arabuluculuk Bürosuna Başvurulması Halinde İş Davalarında Zamanaşımı

Hangi kanuna tabi olursa olsun aşağıda yazılı olan tazminat ve ücretlere ilişkin zaman aşımı süresi 5 yıl olarak belirlenmiştir. Bunlar ise:

• Kıdem tazminatı
  • Yıllık izin ücreti
  • İş sözleşmesinin feshi
  • Kötü niyet tazminatıdır

Arabuluculuk faaliyeti hangi hallerde sona erer?

Arabuluculuk faaliyeti aşağıda belirtile hallerde sona ermektedir. Bu haller:

• Tarafların bir anlaşmaya varması.
  • Taraflardan birinin arabulucuya ya da karşı tarafa arabuluculuk faaliyetinden çekildiğini bildirmesi
  • Taraflara danışılıp taraflar ile görüşüldükten sonra arabuluculuk için saf edilmesinin gereksiz olduğunun arabulucu tarafından anlaşılması
  • Tarafların birbiri ile anlaşarak arabuluculuk faaliyetlerini sona erdirmek istemesi